Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

Παραχώρηση σε επενδυτές δραστηριοτήτων των λιμένων.




Τη θέση αυτή διατύπωσε ο Γ. Πλακιωτάκης σε εκδήλωση για την αναμόρφωση του ελληνικού λιμενικού συστήματος, ενώ μέσα στο Μάιο αναμένονται και οι προτάσεις του συμβούλου που έχει προσληφθεί από την κυβέρνηση.

Η παραχώρηση δραστηριοτήτων των λιμένων της χώρας σε επενδυτές και όχι η εκχώρησή τους είναι το μοντέλο το οποίο προκρίνει η Νέα Δημοκρατία για την αξιοποίηση των οικονομικών πλεονεκτημάτων που έχουν σήμερα τα εθνικά λιμενικά συγκροτήματα λόγω της γεωγραφικής τους τοποθεσίας. Τις θέσεις αυτές διατύπωσε χθες ο τομεάρχης της για τη Ναυτιλία, Γιάννης Πλακιωτάκης, σε εκδήλωση για την αναμόρφωση του ελληνικού λιμενικού συστήματος, ενώ μέσα στο Μάιο αναμένονται και οι σχετικές προτάσεις του ξένου συμβούλου που έχει προσληφθεί από την κυβέρνηση.

Σενάρια
Πρόσφατα ο ΟΛΠ, εν μέσω όλων αυτών των σεναρίων που αναπτύσσονται για τη λιμενική βιομηχανία, επεξεργάστηκε μία πρόταση με βάση την οποία οι εταιρείες των λιμανιών κρατάνε όλες τις δραστηριότητες που παρουσιάζουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον και παραχωρούν στις Αρχές Λιμένων που θα συσταθούν όλες τις δραστηριότητες δημοσίου συμφέροντος.

Υπέρ των παραχωρήσεων δραστηριοτήτων και όχι της πώλησης τουλάχιστον των μεγάλων λιμένων σε ιδιώτες έχουν ταχθεί το τελευταίο διάστημα οι χρήστες τους, όπως είναι τα μεγάλα ναυτιλιακά πρακτορεία αλλά και διοικήσεις λιμένων.

Η Νέα Δημοκρατία, σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, θέτει ως μοντέλο ανάπτυξης των λιμένων τη σύμβαση παραχώρησης που είχε συνάψει επί διακυβέρνησής της ο ΟΛΠ με τον όμιλο της Cosco για τον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά.

Προτείνει ακόμα την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών μέσω αυτοχρηματοδοτούμενων έργων και με τη χρήση του Χρηματοδοτικού Πρωτοκόλλου που είχε υπογραφεί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων το 2006.

Παράλληλα προκρίνει τη μετεξέλιξη του Πειραιά σε μητροπολιτικό λιμάνι, στο οποίο θα περιληφθούν και τα υπόλοιπα λιμάνια της Αττικής.

Ιδιώτης
Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προκρίνει την παραχώρηση του Εμπορευματικού Σταθμού του ΟΛΘ σε ιδιώτη πάροχο με διεθνή παρουσία στην παροχή λιμενικών υπηρεσιών, ο οποίος θα αναλάβει την υποχρέωση κατασκευής των απαραίτητων υποδομών και της προμήθειας του μηχανολογικού εξοπλισμού. Στόχος πρέπει να είναι η μετεξέλιξη της Θεσσαλονίκης σε περιφερειακό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών και η μετατροπή της σε μητροπολιτικό λιμάνι της Βόρειας Ελλάδας στο οποίο θα ενταχθούν τα λιμάνια του Βόλου, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Σύμφωνα με την Ν.Δ., θα πρέπει επίσης να συνενωθούν οργανωτικά τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας και Πάτρας, καθώς και το λιμάνι του Ηρακλείου με άλλα λιμάνια του Αιγαίου.

Τέλος όλα τα ιδιωτικά λιμάνια όπως είναι ο Αστακός, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της πρέπει να ενταχθούν και αυτά στο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα για την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.

Πηγή www.imerisia.gr