Από τις πρώτες ενδείξεις υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του Ελληνικού δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) κ. Κ. Μητρόπουλος ενημερώνοντας χθες την Βουλή για την πορεία του διαγωνισμού που η πρώτη φάση του για την εκδήλωση ενδιαφέροντος λήγει στις 30 Μαρτίου.
Περιμένουμε κοινοπραξίες, διευκρίνισε και πρόσθεσε ότι όσοι περάσουν στη δεύτερη φάση θα πρέπει να υποβάλλουν master plan και θα πρέπει να καταδείξουν ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχουν εμπλακεί σε παρόμοια έργα με ελάχιστο κόστος €700 εκατ.
«Με αυτήν τη διαδικασία επιχειρούμε να έχουμε αξιόπιστους υποψηφίους», είπε ο κ. Μητρόπουλος τονίζοντας ότι το Ταμείο είναι σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τον καθορισμό των κριτηρίων επιλογής. Παράλληλα πρόσθεσε ότι εκτός από τα χρήματα που θα δώσει στην αρχή ο επενδυτής, το δημόσιο θα πρέπει να διατηρήσει ένα ποσοστό ιδιοκτησίας, ώστε να συμμετέχει στις υπεραξίες που θα δημιουργηθούν στο μέλλον.
Μιλώντας από τη μεριά του το μέλος της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ κ. Μιχάλης Αναστασόπουλος σημείωσε ότι με το νομοσχέδιο λύονται αυτοδικαίως οι όποιες συμβάσεις παραχώρησης, αλλά θα υπάρξει συνεννόηση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ με τα αρμόδια υπουργεία για τις συμβάσεις παραμονής φορέων στον χώρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο προκαλεί τις αντιδράσεις όμορων δήμων. Στο μεταξύ, οι δήμοι των Μεσογείων (Σπάτων-Αρτέμιδος, Κορωπίου, Παιανίας και Μαρκοπούλου) προειδοποιούν την κυβέρνηση ότι θα προσφύγουν στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια αν δεν προβλεφθεί το ανταποδοτικό αντάλλαγμα 10% από την ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού για την επιβάρυνση που είχαν από το "Ελευθέριος Βενιζέλος". Οι δήμαρχοι Παιανίας και Κορωπίου, Δημήτρης Δάβαρης και Δημήτρης Κιούσης, υπενθύμισαν ότι το ανταποδοτικό όφελος 10% από το Ελληνικό είχε προβλεφθεί για την περιβαλλοντική υποβάθμιση στα Μεσόγεια και αποτελεί σήμερα ενεργό περιουσιακό τους δικαίωμα.
Σοβαρές ενστάσεις στο νομοσχέδιο διατύπωσε και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης, που κατήγγειλε ότι ο χώρος του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό αντιμετωπίζεται ως οικόπεδο προς αντιπαροχή και όχι ως ένα μεγάλο έργο.
Πηγή www.ered.gr