Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Τα εμπορικά κέντρα αυξάνονται και πληθύνονται.



Η αγορά της Αθήνας αποκτά τέσσερα νέα κέντρα και ο ανταγωνισμός εντείνεται.
Ολοκληρώνεται σταδιακά ο κύκλος των εγκαινίων των νέων εμπορικών κέντρων του λεκανοπεδίου Αττικής, καθώς στις 2 Ιουνίου έχει προγραμματιστεί η έναρξη λειτουργίας του εκπτωτικού χωριού της McArthurGlen, το πρώτο της εταιρείας στην ελληνική αγορά και 20ό συνολικά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Πρόκειται για την κορύφωση μιας προσπάθειας που ξεκίνησε το 2003 σε συνεργασία με την εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων Bluehouse Development. Αποτελεί επένδυση 100 εκατ. ευρώ και θα φιλοξενεί σειρά από επώνυμα καταστήματα, που θα διαθέτουν τα προϊόντα τους σε τιμές από 35% έως και 70% χαμηλότερα από την προτεινόμενη τιμή λιανικής καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.
Το υπαίθριο, δύο επιπέδων, McArthurGlen Athens, εκτείνεται σε 21.000 τ. μ., προσφέροντας 100 καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ και ειδών σπιτιού, 10 εστιατόρια και καφέ, καθώς και 2.000 θέσεις στάθμευσης. Μεταξύ άλλων, θα συναντήσει κανείς τις εταιρείες Versace, Cavalli, Moschino, Ferre, Trussardi, Richmond, Brooks Brothers, Replay, Tommy Hilfiger, Timberland, Nautica, Gant, Lacoste και Columbia. Το κέντρο κατασκευάζεται στην περιοχή των Σπάτων και θα δημιουργήσει 1.000 νέες θέσεις εργασίας.
Σημειωτέον, ότι η σχετική προσπάθεια ξεκίνησε το 2003, μιας και η εύρεση του κατάλληλου ακινήτου μόνο εύκολη υπόθεση δεν αποδείχθηκε. Εν τέλει, προέκυψε συμφωνία με τον όμιλο Ελλάκτωρ και συγκεκριμένα τη θυγατρική του REDS, για την απόκτηση μέρους της έκτασης της τελευταίας στα Σπάτα (περιοχή Γυαλού), όπου άλλωστε και η ίδια δρομολογεί αυτήν την περίοδο εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο. Η πρόσβαση στην περιοχή μέσω της Αττικής Οδού είναι ένα ακόμα θετικό στοιχείο για την επιτυχία του εγχειρήματος, ενώ και η παρούσα οικονομική συγκυρία θα μπορούσε να θεωρηθεί ευνοϊκή, καθώς η κρίση ευνοεί τις αγορές με χαμηλότερο κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, η πολιτική της McArthurGlen για την εμπορία ειδών ρουχισμού και μόδας μικρής παλαιότητας (έως μία σεζόν πίσω) είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα, συγκριτικά με αντίστοιχου είδους κέντρα.
Προηγήθηκε, η έναρξη λειτουργίας αυτές τις ημέρες, του πρώτου νέου εμπορικού κέντρου του τρέχοντος έτους, του River West, μια επένδυση του ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ επί της Λ. Κηφισού, δίπλα στο υφιστάμενο ΙΚΕΑ. Το νέο εμπορικό θα προσφέρει επιφάνεια 20.000 τ.μ. που μαζί με τα 25.000 τ.μ. του ΙΚΕΑ, συνιστούν ένα εμπορικό πόλο 45.000 τ.μ. επί έκτασης σχεδόν 60 στρεμμάτων. Η ονομασία του κέντρου αποτελεί προϊόν έρευνας μεταξύ των κατοίκων της περιοχής.
Το River West προσφέρει δωρεάν χώρο στάθμευσης 2.500 θέσεων, ενώ στον περιβάλλοντα χώρο θα δημιουργηθεί ένα πρότυπο θεματικό πάρκο, στο οποίο θα φιλοξενούνται ορισμένα από τα πιο διαδεδομένα φυτά του Ιπποκράτη. Οπως ανακοίνωσε η ΒΙΟΧΑΛΚΟ, αυτήν την περίοδο ξεκινούν να λειτουργούν 30 περίπου καταστήματα, μεταξύ των οποίων τα: H&M, Carrefour-Μαρινόπουλος, Μουστάκας, Next, Intersport, Adidas, Galerie de Beaute, Mayoral, Oxette-Loisir, Peacocks, Bata, Coffeeway και Du Pareil au meme. Παράλληλα, θα ξεκινήσει η λειτουργία των καφεστιατορίων Il Baretto και Politia Cafe, των εστιατορίων Τυλιχτό, Chop-chop, cUP και River Pizza και του καταστήματος Fairynails με υπηρεσίες ομορφιάς και περιποίησης. Επίσης, στο κέντρο θα λειτουργεί χώρος δημιουργικής απασχόλησης παιδιών.
Αντίστοιχα, τον προηγούμενο Δεκέμβριο ξεκίνησε τη λειτουργία του το Athenian Capitol του ομίλου Χαραγκιώνη, ένας πολυχώρος εμπορίου και ψυχαγωγίας, συνολικής εκμισθώσιμης επιφάνειας 15.000 τ.μ. (μεικτή επιφάνεια 30.000 τ.μ.), εκ των οποίων τα 10.000 τ.μ. αφορούν εμπορικές χρήσεις. Το κέντρο βρίσκεται στη συμβολή των οδών 3ης Σεπτεμβρίου, Ιουλιανού και Σκαραμαγκά και αποτελεί επένδυση 45 εκατ. ευρώ. Συνολικά, στο κέντρο θα λειτουργήσουν περί τα 28-30 καταστήματα, 10 καφέ και εστιατόρια, αλλά και κινηματογράφος 3D. Οι χώροι εστίασης θα λειτουργούν στην εσωτερική πλατεία, ενώ πέραν των καταστημάτων, θα υπάρχουν επίσης bowling, παιδότοπος, αλλά και συνεδριακό κέντρο, ικανό να φιλοξενεί έως και 250 άτομα.
Βέβαια, σημείο αναφοράς του πολυχώρου θα είναι και το πρώτο Μουσείο Κλασικού Αυτοκινήτου της Αθήνας, από το οποίο ο όμιλος Χαραγκιώνη προσδοκά σε ετήσια έσοδα 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά το νέο κέντρο αναμένεται να ενισχύσει τα μεγέθη της εταιρείας κατά 10% σε ετήσια βάση.
Τέλος, το Αthens Metro Mall εγκαινιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου Νοεμβρίου, ξεκινώντας τον «χορό» των νέων κέντρων της περιόδου της οικονομικής κρίσης, συγκεντρώνοντας μάλιστα την θετική αποδοχή των καταναλωτών. Στα 25.000 τ. μ. του Athens Metro Mall φιλοξενούνται 85 καταστήματα, 18 εστιατόρια και πέντε κινηματογραφικές αίθουσες Village.
Πηγή www.kathimerini.gr