Ο μεγάλος αριθμός αδιάθετων διαμερισμάτων στα βόρεια και στα νότια προάστια συμπιέζει περισσότερο τις τιμές των κατοικιών, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της εταιρείας συμβούλων ακινήτων Δανός, μέλος του δικτύου συνεργατών της BNP Paribas Real Estate. Το μεγάλο απόθεμα έρχεται να προστεθεί στο περιορισμένο ενδιαφέρον των αγοραστών εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης και των υψηλών επιτοκίων.
Η μείωση φτάνει και το 35% τόσο στα ενοίκια όσο και στις τιμές πώλησης, ειδικά σε ακίνητα αξίας άνω του 1 εκατομμυρίου, αν και τα επίσημα στοιχεία περιορίζουν τη μέση πτώση κοντά στο 5%. Οι τιμές στον Χολαργό ξεκινούν από τα 2.800 ευρώ και φτάνουν τα 3.200 ευρώ ανά τετραγωνικό, ενώ στα ίδια επίπεδα βρίσκονται στοΧαλάνδρι και στην Αγία Παρασκευή.
Μεταξύ 2.900 και 3.500 ευρώ ανά τ.μ. κινούνται οι τιμές στα Βριλίσσια. Στου Παπάγου οι τιμές ξεκινούν από τα 3.000 ευρώ ανά τ.μ. και φτάνουν μέχρι και 4.100 ευρώ, σύμφωνα με τη Δανός.
Όσο για τα νότια προάστια, οι τιμές ξεκινούν από τα 2.500 και ανεβαίνουν μέχρι τα 5.000 ευρώ ανά τ.μ. στο Παλαιό Φάληρο, ενώ στην Ηλιούπολη κυμαίνονται μεταξύ των 2.400 και των 3.200 ευρώ/τ.μ.
Τεράστιο εύρος τιμών εντοπίζεται, ανάλογα με τη συνοικία, στη Γλυφάδα και στη Βούλα. Σύμφωνα με τη Δανός, οι τιμές στη Γλυφάδα κινούνται μεταξύ των 3.000 και των 6.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ενώ στη Βούλα ξεκινούν από τα 3.100 και φτάνουν μέχρι και τα 6.900 ευρώ/τ.μ.
Τη μεγαλύτερη πτώση, όμως, εμφανίζουν οι τιμές στα καταστήματα. Οι αναλυτές της Δανός υποστηρίζουν πως τα λουκέτα δεν περιορίζονται σε δευτερεύουσες περιοχές του εμπορικού ιστού, αλλά και σε κεντρικά σημεία όπως το Κολωνάκι και η Γλυφάδα.
Στην αγορά υποστηρίζουν πως η πτώση των ενοικίων στα καταστήματα φτάνει το 42% στηΣόλωνος, το 32% στη Σταδίου και το 35% στο Μαρούσι. Ακόμα και η διοίκηση του Attica βρίσκεται σε συζητήσεις για αναπροσαρμογή του μισθώματος.
Στα θετικά στοιχεία, κατά τη Δανός, περιλαμβάνονται η αντοχή που δείχνουν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα της Αττικής, η καλή πορεία των νέων επενδύσεων (βλέπε Smart Park της REDS στα Σπάτα), αλλά και οι νέες είσοδοι στη λιανική.
Μπορεί να βλέπουμε λουκέτα, όπως στη δραστηριότητα του Λ. Γαβαλά, αλλά την ίδια στιγμή εισέρχονται στην αγορά νέα ονόματα (Shana, Pizza.gr). Παράλληλα, κάποιοι επιμένουν να επεκτείνονται κόντρα στην κρίση (Foot Locker, Jumbo, Lidl), ενώ κάποιοι άλλοι (Mothercare - Early Learning Centre) εξακολουθούν να εμφανίζουν υγιή μεγέθη, παρά την κάμψη στα περιθώρια κέρδους.
euro2day.gr