Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Τα διαμερίσματα "πέφτουνε" αλλά οι θέσεις στάθμευσης ακριβαίνουν.



Συνεχής είναι η αύξηση των τιμών των θέσεων στάθμευσης σε πολλές περιοχές του κέντρου, αλλά και ευρύτερα στην πρωτεύουσα, τόσο όσον αφορά στην αγορά όσο και στην ενοικίαση.Η διαρκής έλλειψη θέσεων στάθμευσης στους δρόμους της πόλης σε συνδυασμό με την αύξηση του πληθυσμού σε πολλές περιοχές τα τελευταία χρόνια διατηρεί τη ζήτηση σε υψηλά επίπεδα. Αλλωστε, είναι ελάχιστα τα γκαράζ που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα το πρόβλημα να οξύνεται.

Νέες περιοχές.
Αυτό αποδεικνύεται και από την ενίσχυση της ζήτησης σε περιοχές που μέχρι πρόσφατα δεν «καταγρά¬ φονταν» στα σχετικά ρεπορτάζ. Πλέον, θέσεις ζητούνται σε περιοχές όπως ο Χολαργός (λόγω της εγγύτητας με τον κομβικό σταθμό μετρό Εθνική Αμυνα), το Χαλάνδρι, το Μαρούσι, η Αγία Παρασκευή, ακόμα και το Νέο Ψυχικό. To πρόβλημα της εύρεσης θέσης στάθμευσης έχει πλέον επεκταθεί και σε αυτές τις περιοχές, που πριν από λίγα χρόνια είχαν σημαντικό απόθεμα θέσεων. Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε και το μετρό, καθώς η μη λήψη μέτρων για την κατασκευή γκαράζ παράλληλα με την κατασκευή των σταθμών είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί μεν η ζήτηση, αλλά όχι και η προσφορά θέσεων. Οπως επισήμαναν στο B&RE Investment παράγοντες της αγοράς, μόνο κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους η αύξηση τόσο του κόστους αγοράς όσο και του κόστους ενοικίασης μιας θέσης στάθμευσης έχει αυξηθεί κατά 15% κατά μέσο όρο σε όλη την Αθήνα. Οι περισσότερες αγοραπωλησίες αφορούν σε νέες θέσεις που προσφέρονται στην αγορά. Η πλειονότητα των κτηρίων είναι κτήρια γραφείων, όπου ένας αριθμός θέσεων αφορά στους μόνιμους χρήστες του κτηρίου, ενώ οι υπόλοιπες συνήθως πωλούνται ή μισθώνονται από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Οι "πρωτιές"
To Κολωνάκι αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή της σχετικής αγοράς λόγω του υψηλού κόστους ασφαλώς. Είναι χαρακτηριστικό ότι μία υπόγεια θέση στάθμευσης στο κέντρο του Κολωνακίου μπορεί να υπερβεί ενδεικτικά τα 74.000 ευρώ, ποσό το οποίο μπορεί να εξασφαλίσει μία γκαρσονιέρα σε κεντρικό σημείο της πόλης. Ακολουθεί το Σύνταγμα, άλλη μία περιοχή με έντονο πρόβλημα, η οποία όμως εξυπηρετείται από πληθώρα συγκοινωνιών, διευκολύνοντας την πρόσβαση. Εν συνεχεία, διακρίνονται δύο "κατηγορίες" περιοχών, οι φτηνότερες και οι λίγο ακριβότερες. Στις πρώτες κατατάσσονται σημεία κεντρικά όπως το Παγκράτι, η Κυψέλη, οι Αμπελόκηποι, τα Πατήσια, του Ζωγράφου, του Γκύζη, η Δάφνη και ο N. Κόσμος και στις δεύτερες βρίσκουμε τις "νέες αφίξεις", ήτοι περιοχές των βόρειων και των ανατολικών προαστίων. Πηγή www.buildnet.gr