Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011
Αντέχουν στην κρίση τα εμπορικά κέντρα.
Μονοψήφια ποσοστά όσον αφορά την πτώση στον τζίρο τους θα παρουσιάσουν εφέτος τα μεγάλα εμπορικά κέντρα στη χώρα μας, η οποία πάντως παραμένει στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης στο σύνολο των 34 ευρωπαϊκών χωρών όσον αφορά τις νέες επενδύσεις για τη διετία 2011- 2012, ενώ παραμένει πολύ χαμηλά και ως προς την αναλογία τ.μ./ 1.000 κατοίκους, αφού βρίσκεται στην 32η θέση, με κάτι παραπάνω από 55 τ.μ./ 1.000 κατοίκους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cushman & Wakefield, στη χώρα μας, η αύξηση των τ.μ. στο πρώτο εξάμηνο του 2011 αντιστοιχεί σε 6%, γεγονός βέβαια το οποίο οφείλεται κυρίως στην ολοκλήρωση της νέας επένδυσης του ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ στον Κηφισό, του River West. Για το δεύτερο εξάμηνο η μοναδική νέα επένδυση αφορά αυτή της R.E.D.S. για το εμπορικό πάρκο στα Σπάτα, το οποίο, σύμφωνα με τη διοίκηση της ίδιας της εταιρείας, θα λειτουργήσει εντός του Οκτωβρίου.
Πανευρωπαϊκά, στο τέλος του τρέχοντος έτους, οι 34 ευρωπαϊκές αγορές που εξετάζονται θα διαθέτουν συνολικά 140 εκατομμύρια τετραγωνικών μέτρων σε εμπορικά κέντρα! Ρωσία και Τουρκία αναδεικνύονται ''πρωταθλητές'' όσον αφορά την κατασκευή νέων malls.
Πάνω από 2,1 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα εμπορικών κέντρων άνοιξαν στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2011, νούμερο που είναι χαμηλότερο κατά 5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Στις αρχές Ιουλίου, ο μέσος όρος τετραγωνικών μέτρων εμπορικών κέντρων ανά 1.000 κατοίκους έφθανε τα 240 τ.μ. για τις 27 χώρες της Ε.Ε., ενώ συνεχίζεται η τάση η Κεντρική και η Ανατολική Ευρώπη να συγκεντρώνουν τις περισσότερες νέες αναπτύξεις.
Χαρακτηριστικό αποτελεί το γεγονός για το πρώτο εξάμηνο το 58% των νέων εμπορικών κέντρων άνοιξε σε χώρες της ευρύτερης περιοχής με επίκεντρο τη Ρωσία, την Τουρκία και την Πολωνία.
Ειδικά για τη χώρα μας, όσον αφορά τις επιδόσεις των εμπορικών κέντρων, η Lamda Development φαίνεται ότι θα επιτύχει μονοψήφια πτώση στους τζίρους των εμπορικών της εφέτος, κάτι το οποίο συνολικά για το εγχώριο λιανεμπόριο αποτελεί μάλλον ...άθλο. Ετσι, η πτώση για το τρέχον έτος στο The Mall Athens και το Golden Hall στο Μαρούσι και το Mediteranean Cosmos της Θεσσαλονίκης θα κυμανθεί στα πέριξ του 7%.
Η περίοδος των μηνών Ιουλίου- Αυγούστου (οπότε διήρκεσαν οι εκπτώσεις) ήταν συνολικά θετική για τον όμιλο με αύξηση μάλιστα του τζίρου σε όλα τα malls- έστω και οριακή. Μάλιστα, στο Golden Hall οι επιδόσεις ήταν ακόμη καλύτερες αφού η αύξηση σε επισκεψιμότητα και τζίρο διαμορφώθηκαν αντίστοιχα στο 5% και 6%.
Πάνω από τις προβλέψεις κινείται το Athens Metro Mall που φιγουράρει στη τριάδα του πιο επιτυχημένου- λόγω θέσης- ελληνικού mall και κλείνει οσονούπω ένα χρόνο και τί ...χρόνο λειτουργίας. Αλυσίδες που διαθέτουν καταστήματα στο εν λόγω εμπορικό επισημαίνουν ότι παρουσιάζουν τους υψηλότερους τζίρους στο σύνολο του δικτύου τους μαζί με το The Mall στο Μαρούσι.
Βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν παρουσιάζει και το Athens Heart στην οδό Πειραιώς, όπου η διοίκηση της Pasal Development εξακολουθεί τις τονωτικές ''ενέσεις''. Εξ'ού και ο τζίρος παρέμεινε σταθερός για την περίοδο των εκπτώσεων με αύξηση ωστόσο της επισκεψιμότητας.
Πηγή www.ered.gr