Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Πώληση εκτάσεων σε καταπατητές σχεδιάζει η ΓΑΙΑΟΣΕ.



Την πώληση στους καταπατητές μικρών εκτάσεων γης που ανήκουν στον ΟΣΕ και έχουν καταπατηθεί εδώ και χρόνια προωθεί η ΓΑΙΑΟΣΕ.Η εταιρία, που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, αναμένει το "πράσινο φως" της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να προχωρήσει σε "πωλήσεις" δεκάδων τετραγωνικών μέτρων από ανήκουν στον Οργανισμό αλλά έχουν καταπατηθεί. Πρόκειται για μικρά αγροτεμάχια ή κομμάτια γης που εντοπίστηκαν από το δορυφορικό σύστημα φωτογράφησης που κατέγραψε την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ.

Βρίσκονται κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής και το ενδιαφέρον των καταπατητών για να τα αποκτήσουν πλέον νόμιμα έχει κατατεθεί στη διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ. Στελέχη της εταιρίας αναφέρουν ότι βλέπουν θετικά την πώληση αυτών των κομματιών γης, καθώς είναι ο μοναδικός τρόπος να αυξήσουν τα έσοδα του ΟΣΕ και μάλιστα από μικρές εκτάσεις που δεν θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν διαφορετικά. Η οποιαδήποτε απόφαση θα πρέπει να πάρει την έγκριση της ηγεσίας του υπουργείου, κάτι που έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω της παρατεταμένης εκλογικής περιόδου. Ωστόσο, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ο "διακανονισμός" με τους καταπατητές αποτελεί συμφέρουσα λύση αν σκεφτεί κανείς την αποτυχία αξιοποίησης των ακινήτων του ΟΣΕ το 2011, καθώς τα ακίνητα που επιχειρήθηκε να αξιοποιηθούν δεν κατάφεραν να προσελκύσουν προσφορές ανάλογες με τις αντικειμενικές αξίες ή την αξία
τους βάσει των λογιστικών προτύπων.

Φωτοβολταϊκά

Αυτός ήταν και ο λόγος που η ΓΑΙΑΟΣΕ εγκατέλειψε την προσπάθεια πώλησης ακινήτων και έστρεψε το επενδυτικό της βλέμμα στα φωτοβολταϊκά πάρκα, επιχειρώντας να εκμεταλλευτεί με νέο τρόπο την ακίνητη περιουσία της και να αντλήσει έσοδα για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου. Ο ΟΣΕ είναι ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες ακινήτων στη χώρα μας, ωστόσο η τύχη των ακίνητων του σε μεγάλο βαθμό μοιάζει με την τύχη των ακινήτων του ελληνικού δημοσίου, που έχουν πέσει "θύματα" καταπατητών.

Η αδιαφορία των εκάστοτε υπευθύνων του Οργανισμού, σε συνδυασμό με την έλλειψη οποιασδήποτε στρατηγικής για την αξιοποίηση της περιουσίας, είχε ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο τμήμα των ακινήτων του να έχει καταπατηθεί. Ωστόσο, ακόμη και σήμερα τα ακίνητα αυτά προσμετρούνται στην ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, ανεβάζοντας την αξία του, χωρίς όμως στην ουσία να τα εκμεταλλεύεται ο Οργανισμός ή να υπάρχουν προοπτικές για άμεση εκμετάλλευση.