Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

Με χαρτί από τη ΔΟΥ οι μεταβιβάσεις ακινήτων.


Πιστοποιητικό από την εφορία που θα βεβαιώνει ότι έχουν πληρωθεί οι φόροι ακίνητης περιουσίας των τελευταίων δύο ετών χρειάζονται τα νομικά πρόσωπα που θέλουν να μεταβιβάσουν κάποιο ακίνητο, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Π. Οικονόμου από την 1η Ιανουαρίου 2012, οι συμβολαιογράφοι, κατά την κατάρτιση συμβολαιογραφικού εγγράφου, με το οποίο νομικό πρόσωπο μεταβιβάζει με αντάλλαγμα ή με χαριστική αιτία την κυριότητα ενός ακινήτου ή μεταβιβάζει ή δημιουργεί εμπράγματα δικαιώματα σε αυτό, υποχρεούνται να επισυνάψουν σε αυτό πιστοποιητικό του προϊσταμένου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. με το οποίο πιστοποιείται ότι το ακίνητο έχει δηλωθεί στη δήλωση Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) και έχει καταβληθεί ο φόρος που αναλογεί στην αξία του ακινήτου για τα δύο προηγούμενα της μεταβίβασης έτη.
Το εν λόγω πιστοποιητικό χορηγείται από τον προϊστάμενο της αρμόδιας για τη φορολογία εισοδήματος Δ.Ο.Υ. του μεταβιβάζοντος νομικού προσώπου, όπου υποβάλλεται σχετική αίτηση. Με το πιστοποιητικό βεβαιώνεται ότι το νομικό πρόσωπο έχει δηλώσει το ακίνητο που μεταβιβάζει ή δημιουργεί εμπράγματα δικαιώματα σε αυτό στη δήλωση φόρου ακίνητης περιουσίας των δυο προηγούμενων της μεταβίβασης ετών και ότι έχει εξοφλήσει το φόρο που αναλογεί ή ότι το έχει δηλώσει και απαλλάσσεται του φόρου. Σε περίπτωση που οφείλεται φόρος, απαιτείται η καταβολή του οφειλόμενου ποσού που επιμεριστικά αναλογεί στην αξία του ακινήτου πριν από τη χορήγηση του οικείου πιστοποιητικού.
Πηγή
www.ered.gr