Δεν υπάγονται στη διαδικασία κύρωσης δασικών χαρτών οι περιοχές για τις οποίες υφίστανται εγκεκριμένα σχέδια πόλης ή καταλαμβάνονται από εγκεκριμένους οικισμούς σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το σχέδιο νόμου «Συμπλήρωση των διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες διατάξεις» του ΥΠΕΚΑ. Τα σχέδια πόλεων και οι συναφείς διοικητικές πράξεις αποτελούν νόμιμο λόγο απώλειας του δασικού χαρακτήρα ενός ακινήτου.
Στο ίδιο νομοσχέδιο, εισάγονται διαδικασίες fast track για την υλοποίηση της κτηματογράφησης και των δασικών χαρτών ενώ γίνονται ηλεκτρονικές όλες οι συναλλαγές με το Κτηματολόγιο.
Με τις προβλεπόμενες αλλαγές ανατίθενται οι βασικές διαδικαστικές
αρμοδιότητες στην εταιρεία «ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.», η οποία έχει την
τεχνογνωσία και την υποδομή για τη γρήγορη και αξιόπιστη περαίωση
της διαδικασίας.
Οι Διευθύνσεις Δασών και τα αρμόδια Δασαρχεία, αν δεν προβούν σε θεώρηση εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών, έχουν τη δυνατότητα να παρεμβαίνουν στη διαδικασία με την υποβολή ενστάσεων κατά του δασικού χάρτη που αναρτήθηκε.
Με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνεται η επιτάχυνση στη διοικητική διαδικασία κύρωσης του δασικού χάρτη και στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση των μελετών δασικών χαρτών έως την κύρωσή τους (ενιαίο φυσικό και οικονομικό αντικείμενο).
Μειώνονται τα βήματα για την κύρωση του δασικού χάρτη από δεκατρία σε επτά όπως και οι χρόνοι ολοκλήρωσης των σταδίων της διαδικασίας κύρωσης.
Επιλύεται το πραγματικό και νομικό γεγονός ότι το Ελληνικό Δημόσιο
εμφανίστηκε να επικαλείται δικαιώματα κυριότητας (ως δάση) σε εκτάσεις που
βρίσκονται σε εντός σχεδίου περιοχές.
Το Ελληνικό κράτος, με κανονιστικές πράξεις του θεωρεί τις εκτάσεις αυτές οικιστικές. Για πολλές από τις εκτάσεις αυτές έχουν συντελεστεί πράξεις αναλογισμού και ρυμοτόμησης και πράξεις εφαρμογής των σχεδίων τους. Στις εκτάσεις - περιοχές αυτές το κράτος επιτρέπει νομίμως της δόμηση και την άσκηση δικαιοπραξιών επί πάρα πολλές δεκαετίες.