Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Σανίδα σωτηρίας για τράπεζες - κατασκευαστές.


Με ποσό που ξεπερνάει το €1 δισ. γίνεται προσπάθεια να αναστηθεί ο ξεχασμένος πυλώνας της κατασκευαστικής βιομηχανίας και ταυτόχρονα να κλείσει ένα κομμάτι της τρύπας που άνοιξε στους ισολογισμούς των τραπεζών το PSI.

Ήδη με εγκύκλιο του υπουργού Δημοσίων Έργων κ. Μ. Βορίδη (ημερομ: 26-4-2012. Δείτε την εγκύκλιο) το Δημόσιο θα προκαταβάλει υποχρεωτικά στους παραχωρησιούχους που έχουν αναλάβει την κατασκευή των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων το 10% της αξίας των συμβάσεων, στις συμφωνημένες τιμές, καθώς και τον ΦΠΑ που αναλογεί σε αυτές. Η ρύθμιση δεν σταματάει εκεί, αλλά επεκτείνεται σε όλα τα συγχρηματοδοτούμενα έργα που αντλούν κονδύλια τόσο από το ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα κοινοτικά προγράμματα όσο και από το ΠΔΕ.

Τα κεφάλαια αυτά θα ανακουφίσουν τον κατασκευαστικό κλάδο και ένα μεγάλο σύνολο των προμηθευτών τους. Ταυτόχρονα θα αποτελέσουν «ένεση» σωτηρίας για το τραπεζικό σύστημα καθώς τα κονδύλια αυτά θα εκχωρηθούν στις τράπεζες για να καλύψουν τις δανειακές υποχρεώσεις των κατασκευαστών, ώστε να μπορέσουν οι ίδιοι να δανειστούν ξανά για την υλοποίηση των έργων.

Την ίδια στιγμή και με «εργαλείο» την ανακεφαλαιοποίηση οι μεγαλό-τραπεζίτες έχουν επιδοθεί σε αναζήτηση κεφαλαίων από μεγάλους επιχειρηματίες και ιδιώτες, ενώ ενδέχεται μέσα στο καλοκαίρι κάποιοι να επιχειρήσουν Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου μέσα από το ΧΑ και να ανοίξει ο δρόμος των συγχωνεύσεων μέσα από μεγάλο deal που προγραμματίζεται να ανακοινωθεί τον Αύγουστο.

Αν και όλοι έχουν επίγνωση της έκθεσης της BlackRock, και έχει υπολογιστεί στον στρατηγικό προγραμματισμό των μεγάλων παιχτών αποφασίστηκε τα αποτελέσματα της έκθεσης να δοθούν στη δημοσιότητα το Σεπτέμβριο ώστε να κερδηθεί χρόνος για να αποφευχθεί το ξεπούλημα των τραπεζών που θα οδηγούσε στην κατάρρευση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. Πηγή www.ered.gr